Friday, June 13, 2008

Facebook group to make our GOV look good

أخر محاولات من أهدروا الغاز لتحسين صورتهم....

هيعملوا جروب على الفيس بوك

للدعاية لبيع الغاز لإسرائيل....!!!!



طبعاً الموضوع باين من عنوانه ومش محتاج كلام ، الاخوة الافاضل المحترمين سابوا ال 200 مليار اللى أهدروهم عن عمد وسابوا البحث والتنقيب عن البترول والغاز ودلوقتى بيشغلوا نفسهم بعمل جروب على الفيس بوك "قال يعنى كدعاية مضادة للحملة...” ،....والله عال يا عبد العال...يعنى بعد ماضيعتوا ثروة مصر فأنتوا بدل ماتدوروا تصلحوا المصايب بتاعتكوا ...لاء ... كان عندكوا من الوقت و الفراغ إنكم تجمَّعوا المرؤسيين ليكم وتقهروهم علشان تعملوا جروب مضاد ...

الصراحة معاكوا حق ما أهو خلاص أنتوا ضيعتوا كل حاجة ومبقاش فى حاجة تشغلكم وبقيتم قاعدين فاضيين وبتفكروا إزاى تحسنوا صورتكم

عار عليكم جميعاً ...كيف تجرؤن على هذا ....بل كيف تجرؤن على مجرد التفكير فى هذا....؟؟؟؟ إلم يكفكم مافعلتم...؟؟؟؟ ألم يكفكم أنكم ساعدتم أعدائنا...؟؟؟؟ ، الم يكفكم شهداء الحروب و اسرانا الذين ذبحوا وقُتِّلوا أبشع قِتلَة على أيدى هولاء السفاحين...؟؟؟؟

الا تهتموا لدماء محمد الدرة...؟؟؟ ومليون محمد الدرة...الا تهتموا لإخوانكم الذين ذبحهم الإسرائيليون...؟؟؟؟ وللتذكرة دى عينة من اللى حصل لنا من الإسرائيليين:

الهولوكوست الإسرائيلى فى حرب 56

وأدى عينة من اللى حصل فى حرب 67

قتل الضباط المصريين الاسرى العطشى بأيدى الإسرائيليين

سحق الضباط المصريين الاسرى بالدبابات الإسرائيلية

طب الا تهتموا لدماء شهداء طوابير العيش ..الناس الللى بيموتوا فى طابور العيش كل يوم......الظاهر إنكم مش بتهتموا بالمصريين أنتوا بتهتموا بحاجة تانية غير المصريين.

ياناس حرام عليكم ده أنتوا لما علاوة ال 30% جت قلتم إحنا عايزين 40 مليار علشان ماعندناش وسوَّدتم علينا عيشتنا، قوم يطلع إنكم مضيَّعين 200 مليار ومكَتِّمين ، يعنى كان ممكن العلاوة تبقى 150% والحكومة ماترفعش سعر البنزين ...بلاش 150% خليها 100% ، كان ممكن العلاوة تبقى 100% واسعار البنزين ما تزيدش...؟؟؟


طبعاً هيطلع المسؤل الفاضل ويقول إن الكلام ده مش صحيح وينفى نفياً قاطعاً أو يقول إن فى شوية ناس متطوعين عايزين يعملوا كدة من نفسهم علشان مصلحة مصر ( ياسلام على الكلام) ، طب ما أنا كمان ممكن أعمل زى المسؤل المحترم ده وأقول :” إن الشمس اللى بتطلع فى الدنيا مش إسمها الشمس...لاء دى إسمها مخيمر وليها أخ إسمه زقلط وعليه أحكام كمان... عادى، من حق كل إنسان أن يدعى مايشاء ولكن إدعاءه لن يغير من شيئاً من الحقيقة.


No comments: