Monday, April 28, 2008

Happy Easter

كل شم نسيم وأنت طيبين

حيث إن النهاردة يوم شم النسيم وهو يوم مفترج إن شاء الله، أنا كنت قاعد فى بيتنا كدة لا بيا ولا عليا وبقرأ جورنال الدستور ( ما أنا أصلى قاطعت الجرائد اللى بتخنقنى وبتتكلم عن بلد تانية غير مصر) المهم كدة الاقى خبر فى الصفحة الاخيرة أن فى حوداث خطف فى محافظة الدقهلية وأن الناس بقيت خايفة موووووووت لأن الحوادث إتكررت ، لاء وايه كمان ده القصة وصلت لحد إن أبن عضو مجلس الشعب كان هيتخطف من مدينة المنصورة....؟؟!!!!( الف مبروك للحكومة على إنجازاتها فى حفظ الامن)

المهم ن الولد كان بيحكى عن الواقعة و إن الراجل اللى كان هيخطفه نزل من عربية سودا وكان أصلع وزى البودى جارد و.... و.. و...؛ بس اللى خطر على بالى فعلا هل الحكومة هتقبض على اللى بيعمل كدة فعلاً ولّا هتطلع وتقول واحد مختل عقلياً بيسوق عربية سودا وبيخطف العيال...؟؟؟؟ ولّا لقصة دى هتكون زى قصة برىء بنى مزر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

أغلب الظن إ ن الحكومة هتكدب الولد الصغير وممكن تدعى ان الاولاد المخطوفين دول بيلعبوا فى كاس السوبر مع موزمبيق أو ممكن إن الحكومة تقول إنهم معتقلين على خلفية أحداث 6 أبريل بتهمة المشاركة فى أضراب قانونى والإضرار بمصالح الدولة و الإقتصاد القومى..؟؟؟؟

كل سنة وأنتى طيبة يا حكومة ( ربنا عالم باللى فى ضميرى ) وكل شم نسيم والناس طيبين

No comments: