Friday, March 13, 2009

Please GOD have mercy upon us and uopn those stupid people

اللهم أرحمنا من كلام الموالد …..

وتب علينا إنك أنت التواب



وأنا بتفرج على موقع جريد اليوم السابع لقيت العنوان ده

مؤسس حزب جديد يستعين بجهة أمريكية لهيكلة حزبه

من الأخر كدة الأخوة الأفاضل قصدهم على حزب الإصلاح والتنمية ووكيل المؤسسين محمد أنور عصمت السادات

وعلشان برضه نجيب من الأخر بلاش كلام الناس ال... فى الموالد بتاع :”موسى نبى ،عيسى نبى، محمد نبى وكل من له نبى يصلى عليه.....” ( ده عادة بيكون بداية الكلام).

وبرضه علشان نجيب من الأخر؛ هو البقين دول أو الكلمتين دول ليه طلعوا بعد حكم العبارة ....؟؟؟؟ أنا مش قصدى حاجة لا سمح الله ..،أنا بس بسأل سؤال برىء لوجه الله علشان أهدى النفوس.....!!!!.

وكمان مرة علشان الحبابيب ( بما أن مستوى الحوار بقى مستوى الموالد) برضه نجيب من الأخر ؛ هو لامؤاخذة كدة " بيستعين بالمعهد الأمريكى علشان المعهد هو اللى يختار الكوادر" ...؟؟؟!!! طب يا أخواننا أتقوا الله ولما تيجوا تشنعوا على الراجل شنعوا عليه بحاجة ...مش تبقوا عاملين زى "متأمر و....” (راجع مسرحية محمد صبحى )

لاء والأنقح الجريدة الفاضلة بتدعى أن فيه حد بيعرف يضغط على الحكومة المصرية علشان إنشاء حزب... ها ها ها، هو فى حد فى الدنيا دى يعرف يلوى دراع الحكومة....؟؟؟ هو االناس دى عايشة فى جزائر الواق الواق ولا أيه (طب على الأقل كان عرف يضغط على الحكومة علشان يسترجع عضويته فى المجلس).

الادعاء الأظرف أن الحزب سيكون أداة للأمريكان لينفذ مخططاتهم ضد النظام السياسى فى مصر.

ها ها ها ... هو مين قال أن الأمريكان معادين للنظام السياسى فى مصر، دول هم من بقهم بيقولوا أن النظام السياسى فى مصر من أكبر حلفاء أمريكا فى الشرق الأوسط.

وعموما أنا كمان هاأدωعى أن هذه الصحيفة هى اللى حرضت نيرون على حرق روما من 500 سنة قبل الميلاد "مع الوعد بالإعلان خلال الأيام القليلة القادمة وبعد الحصول على الأوراق الكاملة بالأسماء حال توافرها بين أيدينا”.


ما علينا …. ربنا يبارك فى معدل ذكائهم المرتفع وإدعائتهم الروشة طحن ولو عايزين دورة فى كيفية الفبركة ممكن نبقى نرتب لهم ورشة عمل مع "سرحان ونفيسة" ونخلى المفتش كرومبو يمتحنهم.... .

ثوانى ..ثوانى دول كانوا بيتكلموا على فلوس و أن أمريكا هتدعم الحزب …. والحكومة المصرية هتلاقى الكلام بيحصل وتسكت...؟؟؟!!!

يا حلاووووة ، عليا النعمة الناس اللى كتبت الكلام دماغهم عالية قوى ..قوى ...قوى


الفيديو ده أرجو أن كاتب المقال يشوفه قبل ما يفكر ياخد بثأر.......


No comments: