Tuesday, March 20, 2007

The Egyptian boat disaster

يا أدارة الوطنى

أرفعوا أيديكم عن وطنى

فقد

خربتموه

بما فيه الكفاية .....وزيادة

النهاردة كنت ببص على النت ولقيت الخبر الغبى ده :أسرائيل تدعى ان المصريين قتلوا اسراها فى حرب 73 بصراحة أنا هقول رأى بقى :ما أهو اصل لو أسرائيل بتعمل حساب للإدارة الحاكمة ما كانتش أذاعت الفيلم بتاع روح شاكيد وبعدين لو إسرائيل بتحترم عقلية هذه الادارة ماكانتش أستخفت بيها علشان تذيع الفيلم التانى ده وتحاول المحاولة العبيطة. حاجة تحرق الدم يعنى مش كفاية انهم قتلوا اسرانا؛ لاء كمان بيستخفوا بعقولنا ..!!! وكل ده وادارة الوطنى الديموقراطى كتر خيرها صدعتنا :مصر اكبر دولة فى الشرق الاوسط ؛مصر اقوى دولة عربية..مصر... . ومع اختلافى الشديد مع الإدارة الحاكمة ولكنى لا أقبل أن يعاملها أحد هذه المعاملة السيئة بمنتهى عدم الاحترام (صحيح أن الادارة دى هى اللى عملت فى نفسها كدة بس هم برضه مصريين ومايصحش حد يعاملهم كدة).

الليلة دى ليلة كوبيا أكتشفت أن مجلس الشعب أقر التعديلات الدستورية التى ستفضى أخيراً إلى غرق مصر بسرعة(ياااااااه أخيراً هتخرب ونقعد على تلّها...... بس لوحدنا المرة دى بعد مايكونوا سابوها ومشيوا). الأسوء أن كمان برنامج العشرة مساءً أذاع فيلم يظهر بعض الناجين فى العبارة (بس ايه بقى مش أى ناجين....؛ ده فى منهم المفقودين..ايوة المفقودين ياترى يا هل ترى يا حكومة الوطنى الناس دول فين ....،القطة كلتهم ولا ايه....؟؟؟؟) الفيلم بيتكلم لوحده ورقم العربية واضح!!!! كمان طب دلوقتى فى ناس من اللى كانوا فى العربية دول رجعوا لأهاليهم طب الباقى فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

أبعث بهذا النداء إلى المهندس حمدى الطحان ( هذا الرجل الذى أقدم له كل أحترامى و أعزازى و لاأقصده هو وغيره من الشرفاء فيما هو مكتوب أعلاه)الذى صرح لصحيفة الدستور و قال :"نحن فى اللجنة نقاتل حتى اخر لحظة للثأر ممن تسبب فى هذه الجريمة وتقديمه للمحاكمة فلا يجوز أن نتعامل مع هذه الكارثة إلا بالصدق خاصة أنها تتعلق بأرواح أناس أبرياء" . ياسيادة العضو يوجد دليل يساعد فى أحقاق الحق فى هذه الكارثة لدى قناة دريم 2.ننتظر رد فعل سيادتكم.

الدليل واضح به كل شىء؛ رقم السيارة ؛وبعض من الموجودين فيها رجعوا إلى اهلهم اما الباقى فلم يرجعوا و على الرغم من ان أهالى بقية من كانوا فى السيارة تعرفوا على أقاربهم المفقودين فى هذا الفيلم ولكن بقية هولاء النس لم يظهر لهم أثر فى مصر ....أين هم؟ ياسيادة رئيس لجنة تقصى الحقائق؟؟؟

1- الصورة الأولى من فوق فيها واحد من الناجين اللى رجع لأهله رجع لمين ياخواننا لأهله.

2- الصورة اللى تحتها فيها الراجل اللى رجع لأهله على ايمين وباين حتى من وشه و على شمال الصورة باين واحد مارجعش لأهله (طب أشمعنى ده) وبعدين فى الصورة برضه صورة قديمة لهذا المفقود أحضرها أحد أقاربه....!!

3- مين اللى راكب فى العربية من قدام ده وايه اللبس الشيك اللى هو لابسه ده

4- أدى العربية ونمرتها كمان

5- الصورة الاخيرة دى صورة واحد مراته اتعرفت عليه من الحرق اللى فى أيده اليمين

6- الأخيرة دى وصلة علشان لو عايز تشوف الفيلم (حجمه 1.5 ميجا )


No comments: