Wednesday, April 11, 2007

Hallucination

هلوسة اخر الليل

المكان :بيتنا العامر. الساعة: اخر الليل كالعادة. القصة:اتفرجت على اخر حلقة من مسلسل 24 على قناة MBC Action (تقريباً الموسم الثالث)وبعدين بسمع حد كدة فى برنامج" فى الممنوع" (المذيع مجدى مهنا ربنا يكون فى عونه الراجل كأنه هيتنقط من الاخ الضيف).السيد الضيف المحترم قعد يبرر بخصوص التعديلات الدستورية والماد التى انتهكت حرية المواطن(اصل حرية المواطن اصلها كانت ناقصة). الضيف قعد يقول لو فى جريمة إرهابية تقتضى سرعة التحرك معقولة هاروح اجب أذن القاضى علشان اوقفها...؟؟!!!. المهم فجأة جه فى خاطرى فكرة عظيمة "أيه موقع الاخوة من مسلسل 24 هم بيشوفوا المسلسل ده كتير ولا ايه...؟؟؟! طب مين فيهم عايش فى دور جاك باور ومين عايش فى دور تونى الميدا .طب فى حد عايش فى دورشابل...؟؟ طب يا أخوننا مش تقولوا كدة برضه وانا عمال اقول ياربى الناس دى بتعمل كدة ليه... بتعمل كدة ليه... بتعمل كدة ليه؟؟؟؟. عموما عندى ليكوا بشرى هايلة فى شوية مسلسلات على نفس القناة أنما عجب Prison break مثلاً (عايشُه ناس كتير فى مصر ولسه فى ناس كتير هيهيصوا فيه فى الفترة اللى جاية ).وخد عندكوا فى مسلسل على Dubai One اسمه ALIAS هتيهصوا فيه ياشباب وفيه شوية افلام أنما ايه على مزاجكوا .بس قولوا لى بقى يا عفاريت هتغيروا ايه فى الدستور لما تتفرجوا على ALIAS...؟عموما عندى ليكوا فكرة جبارة :ممكن مع كل مسلسل تشفوه تغيروا الشعب .ايه رأيكوا فى الفكرة دى ...؟؟؟ لاء وايه؛ الصين اليومين دول بتعمل شعوب بنص التمن يعنى حاجة ببلاش كدة ياباشوات.وممكن نعمل ابونيه مع الصين بحيث انها مع كل مسلسل تصدرلينا شعب جديد حسب الطلب وتعمل تخفيض كمان ....الكلام ده انا بطالب بيه مش علشانى ده علشان مصلحة مصر ..... والصين كمان

المهم بقية الحوار انا كنت بأسمعه وانا حاسس خير اللهم أجعله خير كدة كأن فيه بردعة نازلة على كتافى وذلك بسسب كلام الاخ الضيف .

No comments: