Wednesday, April 18, 2007

Iam genius,Iam strong,Iam the stongest man ever lived



انا عبقرى ...... انا جدع ،

انا زى الحدييييد

أمبارح قريت المقالة بتاعة فهمى هويدى فى جريدة الدستور اللى كان بيتكلم فيها عن نفقات تأمين الناس المهمة فى مصر وبرة مصر وكان بينتقد زيادة الانفاق. وفجأة نزل عليا الالهام (حتى الهام قام معورنى فى راسى وهو نازل) وقاللى" ايه رايك ياد يا O2A لو بدل التكاليف الكتيرة ممكن نعمل حظر تجول وقت نزول الناس المهمة وتنقلهم من حتة لحتة.يعنى بدل الناس والكلام الكتير ده نعمل حظر تجول فى البلد كلها من الساعة كذا للساعة كذا لما يكون المسؤل رايح اى حتة(حتى لو رايح يجيب الجرايد مثلاً او نازل يشترى فول من على عربية الفول او رايح يجيب طبق كشرى من العربية اللى جنبهم) وبالطريق دى نبقى امّنا البلد كلها والمسؤلين وقللنا النفقات من غير ماحد يزعل ولاحاجة. وممكن مع التقدم التكنولوجى والبلدة الذكية نعمل ايه؟؟ نعمل زى فيلم العنصر الخامس (بتاع بروس ويليس ياد يا O2A ) يعنى نعمل فى كل بيت وكل شارع دواير حمرا (بدل الدواير الصفرا بتاعة الفيلم علسان مبنقاش بنقلدهم) وأول ما المسؤل يفكر يتحرك، تدق سارينة يقوم كل افراد الشعب يروح على الحيط ويحط ايديه على الدواير الحمرا لحد ما المسؤل يعدىواللى مايروحش نعتبره ارهابى بيفكر فى عمل ارهابى زيه(طبقا للتعديلات اللى فى الدستور) ونسجنه. هاااا ايه رأيك يا O2A....!!!". الصراحة رديت على الهامى وقلت له" غور الله يجحمك فى النار بحق التعويرة والكلام الاسود اللى انت بتقوله ،ده التراب اللى بيمشى عليه المسؤلين على دماغ كل واحد فينا يا إرهابى يا ابن الارهابى انا لازم ابلغ عنك (الصراحة انا كنت بتكلم بصوت عالى وعينى على الموبايل أحسن يكون متراقب والواد الهامى ده لبط بس انا اهلى عايزينى علشان كده لازم احمى نفسى)".

ملحوظة هامة للوِحشين اللى ظنهم وحش :مصر بلد ديموقراطية وكله تمام وكله كويس وانتوا بس اللى مش واخدين بالكوا.انتو كل اللى محتاجينه انكوا تقفوا قدام المرايا وكل واحد ياخد نفس عميق ويزعق ويقول بأعلى حسه : "الديموقراطية فى مصر تمام و بخير و زى الفلللللل" تلات مرات قبل الاكل وبعده.هما اسبوعين وهاتعرفوا أديه انتوا مخطئين فى حق مصر وان مصر فعلاً بخير وتمام.

(اقدم اعتذارى للفيلم ).


No comments: