Friday, July 27, 2007

Europe (updated)

ستى أوربا والدول المتقدمة

(تحديث)

المهم أن السيد سكرتير البابا بنيدكت كلامه أتنشر على موقع الجزيرة كمان السكرتير الخاص للبابا بنديكت الـ:"16 إن على أوروبا ألا تتجاهل "محاولات إدخال القيم الإسلامية إلى الغرب", ووصفها بأنها تهدد الهوية الأوروبية".

طب أدى أوربا طلعت مش جنة الله فى الارض طب نشوف ماما أمريكا. أما ماما أمريكا دى بالذات حكايتها حكاية ؛ليه بقى ...؛لأن طلع أن ماما أمريكا اللى عاملة راعية الحريات فى الدنيا( وقاعدين خارمين ماغنا على حقوق الخلق جميعاً حتى حقوق الشواذ) هى نفسها ماما أمريكا اللى كان فيها 0والله غالباً مازال ) جمعية كو كلوكس كلان ؛ الحكاية أن الجمعية دى كانت جمعية عنصرية موجهة أساساً ضد الامريكان من أصل أفريقى وكانت بتقوم بقتل وسرقة الاخوة الامريكان من أصل أفريقى.

وهذا الكلام طبعاً غير افعالهم(أى الادارة المريكية الحالية) فى معتقل جوانتنامو وسجن أبوغريب ؛ ومع العلم أن ولا حتى واحد على الف من الافعال دى يقدروا يعملوها على الاراضى الامريكية(لانهم بيطبقوا هناك حاجة اسمها قانون .....!!!!بس من الواضح أنهم بيطبقوه على شعوبهم فقط أما بقية الناس فبيدّوهم بالجز......)

طب معنى الكلام ده أيه...؟؟؟؟

انا لا أقصد ان أن أمريكا أو أوربا هما محور الشر الاكبر (على عكس ما هم بيوصفوا الاسلام بأنه الخطر الاخضر) أنا أقصد أن الناس دول مش المفروض نعاملهم على أنهم ربنا وكلامهم مقدس وكل اللى يقولوه نقول عليه آآآآآآمين ولا انا أقصد أنهم الشيطان الاكبر .أنا أقصد أنهم ناس عاديين عندهم خير وشر . بمعنى أن الكويس اللى فيهم أنا أخده و أستفيد بيه والوِحش أبقى عارف أنه وِحش وأبعد عنه ؛ وكمان لما أخد الكويس اخده وانا رافع راسى لفوق ؛لأنه نمش معنى أن أوروبا وأمريكا علمونى حاجة صح أنهم أستعبدونى لاء والف لاء كمان ....الله يرحم أيام ما كانت أوروبا بتبعت صفوة أبنائها يتعلموا فى جامعات العرب (الكلام ده زمااااااااااااااااااااااااان ويمكن قبل الزمان بزمان)

No comments: