Wednesday, July 25, 2007

We have a great government in Egypt

حكومة الوطنى هى حكومة اغلبية

و حرية رأى

فعلاً حكومةالوطنى هى حكومة حرية رأى وحكومة أغلبية(أيوة مكتوب كدة.....؛ عينيك مش بتخدعك) .إزاى بقى يا معلم أقولك بقى خد عندك ياسيدى:

1- الحكومةالموقرة جمعت أغلبية الشعب ضدها ووحدتهم على الرغم من إختلافاتهم (شفت إزاى بقى هى حكومة أغلبية). كما أنها وحدت الأغلبية العظمى وجعلته تحت خط الفقر وكمان لو المواطن فنح بقه علشان يتكلم الحكومة مشكورة بتجمعهم فى السجون و المعتقلات(يسلام عليها كدة وهى بتجمع الشعب فى كل حتة)

2- الحكومة الموقرة ساوت بين الطبقات فى المجتمع...!!! وقبل ماتشتم ياهَندزة خد عندك المثل ده ؛ سفاح بنى مزار لم يقبض عليه إلى الآن(الضحايا من الطبقات الفقيرة) وكمان سفاح المعادى ما حدش قبض عليه( الضحايا من الطبقات العليا)... حلو يا معلم ...؛ صدقت بقى

3- حكومة الوطنى حكومة حرية رأى ؛ خد عندك يا باشا؛كل واحد فى البلد دلوقتى بيعمل اللى هو عايزه من غير لا ضابط ولا رابط . وكمان كل واحد حر فى التعبير عن رأيه وانتقاد الحكومة، والحكومة حرة تعمل اللى على مزاجها (واللى مش عاجبه اللى بتعمله الحكومة بي ...... من........)

الكارثة مستمرة.. والوزراء يستمتعون بالشواطيء
معارك بالشوم والعصي بسبب التسابق علي مياه الشرب النقية

والاجمل من كدة كمان أن الحكومة كتر خيرها بتخلينا نرجع إلى الله(يسلام عليها كدة وهى بتشجعنا على التدين)

صحيفة: قرى مطلة على النيل تؤدي صلاة الاستسقاء

والحكومة كمان بتمرننا على ممارسة الحياة السياسية

٥ آلاف مواطن يتظاهرون ضد «العطش» في الدقهلية

لاء وأيه كمان دى الحكومة بتمرننا على محاربة الاعداء من دلوقتى

حرب المياه علي «ضفاف النيل».. المعارك تتصاعد والمواطنون يرفعون شعار «يا روح ما بعدك روح»

والاجمل من ده وده أن الحكومة أثبتت أن مصر فعلاً فعلاً من عجائب الدنيا السبع أو ممكن نسميها العجيبة الوحيدة كمان. الحكاية ان النائب عبد العليم داوود أخر ماتعب من الكلام مع الحكومة أعلن يوم الاثنين 23 يوليو ان خلاص أن هوممتنع عن الطعام لحد ما أهل دايرته يجيلهم مية (يحلاوة ياولاد..... الحكومة بتربى فينا روح ثورة يوليو ) ؛ النهاردةالاربعاء 25 يوليو قام السيد رئيس مجلس الشعب بالاتصال بالسيد النائب لحل الموضوع(تاهت ولقينها ...؛ شكراً للسيد العضو لأنه عرفنا طريقة نعرف نخلى الحكومة تسمعنا بدل ماهى بتنفض لنا)

بص واسمع ياسيدى كلام النائب على قناة دريم 2

النائب فى مجلس الشعب أمتنع عن الطعام أخر ما الراجل غُلُب مع الحكومة

هذا وقد أصيب كاتب هذه السطور بلوثة عقلية وجنون مؤقت من كُتر الهم اللى بيشوفه فى مصر وقعد يغنى:"سلام مربع للجدعان (الجدعان دول الحكومة..ياشباب) كلٌ بأسمه فلان وفلان " وعقب هذه الاغنية قام الله يحرقه فى نار جهنم(المقصود هو كاتب هذه السطور ...؛مش حد تانى ياوِحشين) بحكاية حكاية غريبة:

إنه فى بلد قُمعية مية مية قامت القوات المفترية بالقبض على واحد النواحى دىّ بتهمة "اللعب فى مناخيره لقلب نظام الحكم" . وقد تم القبض عليه متلبساً باللعب فى مناخيره و تمت مصادرتها بالإفرازات الموجودة فيها التى ستستعمل لقلب نظام الحكم وقد تمت محاكمته على الفعلة دىّ وتم الحكم عليه من قِبل كبير الفواعلية و قعدوه فى السجن بدل السنة....مية،

No comments: