Friday, July 27, 2007

Europe

فى أوربا والدول المتقدمة

النهاردة خير اللهم اجعله خير كدة كنت بافتح النت (يلا أفتحها براحتى بكرا هتبقى بفلوس للركب) وإذا بى ألاقى الخبرين دول

سكرتير البابا يحذر من "أسلمة اوروبا"

سكرتير البابا المذكور هنا يُقصد به سكرتير البابا بنديكتوس السادس عشر. زخد بالك من كلمة مفاهيم خاطئة اللى قالها فى الحوار

تجنبا للتعامل مع الرجال الأجانب

جدل واسع في هولندا لرفض المسلمات تلقى العلاج بيد الأطباء الذكور

والصراحة أنا أستغربت أوى لأنى طول عمرى متعود أن أوربا والدول المتقدمة هما أسيادى وتاج راسى وبعدين أنا فاكر أن أى واحد يتصرف بطريقة مصرية خالصة الناس كانت تتريق عليه لأنه "فلاح مش عارف اصول الاتيكيت ". وبعدين كانوا دايماً أسيادى (فى أوربا والدول المتقدمة) يعايرونا بإننا ضد الحريات وبالذات حرية الراى وحرية العقيدة وأننا همجيين ووحشين وكخة كمان. طب إزاى هما بيطلبوا مننا حرية العقيدة وييجى سكرتير باباب روما "يحذر أوربا من الاسلمة " يعنى هو السكرتير ده ضد حرية العقيدة..................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

وبعدين قاعدين خارمين دماغنا بالحريات ومش الحريات والحريات لكل الناس فى المجتمع وحقوق المثليين (المثليين دول هم الشواذ) وزواج المثبليين وبعدين تيجى فرنسا تقولك ل"لاء أنا معنديش حد يتحجب فى المدارس ...أصل الحجاب ده كخة"....؟؟؟؟!!! وقولنا ماشى خلينا خرفان كالعادة ومشيها كدة....بلاها سوسو وناخد نادية(أعتذر لمسرحية سك على بناتك) ؛ مع أن فرنسا دى نفسها مطلعة قانون بيمنع التشكيك فى أعداد الهولوكوست( وقد تمت محاكمة الكاتب روجيه جارودى لذلك) و أتفرج يا عم فرنسا سكتت على مذبحة قانا الاولى والثانية "وإن شاء الله هتسكت على كل مذبحة الليلة وكل لية بنجاح تام" والكلام ده غير أنهم ساكتين على البلاوى التانية كمان وبعدين جت أحداث إهانة الرسول وقالولك دى حرية رأى " مع إن حرية الرأى دى بس بتُستعمل ضد المسلمين فقط لاغير لكن مافيش راجل ماجبتوش ولّادة يقدر يقول أى شىء على الهولوكوست ". وبعدين جم دلوقتى يقولوا أن المرأة المسلمة اللى بتتكسف من الطبيب الذكر مش من حقها تطلب طبيبة توقع الطبى عليها قال يعنى أن طلب المرأة المسلمة ده نوع من العنصرية. يسلااااااام يحلاوةةةةةة .....؛معقولة حلاوتهم دى...؟؟؟!!! هم الاخوة دول عبط ولا شكلهم كدة ؛ أساساً أساساً من حق المريض أن يرفض توقيع الكشف الطبى عليه ومن حقه أن يرفض طبيب ما ويطلب طبيب أخر؛" وأساساً أساساً مش من حق الطبيب الكشف على المريض غيربأذنه ولا من حق الطبيب أن يفرض طبيب ما على المريض والكلام ده من أمهات الكتب فى الطب؛ ومش من عندى والاخوة المتقدمين فى اوربا عارفين ده كويس ......!!!!!!!!!!!!!

يعنى بوضوح أكتر اللى الأطباء فى هولندا بيطلبوه ؛ ده طلب أقرع وحركة نص كم كمان .....بس أقول أيه إذا كان المسلمين فى كل مكان مصرين وراسهم وألف سيف يبقوا خرفان.....!!!!!!!!!!!!!

(وعاشانن محش يفهم غلط ...كاتب هذه السطور مصرى مسلم)

No comments: